-> Lær metodene som endrer måten å tilnærme seg problemer og brukerne.
Kurs skal engasjere og bygge kompetanse – og sikre langsiktige virkninger for virksomheten. Designmetodikk-kursene er interaktive og gir deltakerne erfaring og verktøy de kan ta med inn i organisasjonen.
Kurs skal engasjere og bygge kompetanse – og sikre langsiktige virkninger for virksomheten. Designmetodikk-kursene er interaktive og gir deltakerne erfaring og verktøy de kan ta med inn i organisasjonen.
Oppnå en overordnet forståelse for hva designmetodikk og designdrevet innovasjon er, og hvilke muligheter det gir for deres virksomhet.
Introkurset gir deg en kort innføring i hvordan du jobber med designmetodikk og innovasjon.
Kurset er praktisk, og på timer har deltakerne gjort brukerintervjuer, definert en utfordring, skapt et mylder av idéer på mulige løsninger, bygd prototyper, presentert endelig løsningsforslag og fått tilbakemeldinger.
Kurset er rettet mot alle som er nysgjerrig på å teste ny måte å jobbe på, og det kreves ingen forkunnskaper for både å holde kurset og å delta.
Du trenger ingen forkunnskaper for å ha glede av kurset. Nysgjerrighet og åpenhet er alltid en fordel.
I tillegg er det lurt å sette av noe tid for pauser, eventuell lunsj, samt refleksjon og oppsummering.
Det beste er alltid å komme seg ut av kontoret – OG møtes fysisk. Utover dette er det fleksibelt, og vi kan gjennomføre dette i deres lokaler, våre, eller annet egnet sted. Vi kjenner gode steder som er egnet for dette.
Kurset er utviklet av DOGA og kan lastes ned og kjøres av alle – gratis.
Vi tilbyr likevel å fasilitere og gjennomføre kurset for dere, og dermed gi det gode rammer, kontekst, struktur og gjerne mer verdi. Vi avslutter deretter med en sesjon for å drøfte verdien og vil etter kurset tilby ulike retninger basert på hva som avdekkes.
Pris per deltaker: 500,- | Startpris: 1500,-
I tillegg kommer bevertning (utover kaffe og mineralvann), mva, materialkostnader og eventuell leie av tredjeparts lokaler, samt reisekostnader ved opplegg utenfor Oslo kommune.
For kunder med rammeavtale tilbyr vi opplegget uten kursavgift, kun mot dekning av kostnader.
— Tone Bergan, seniorrådgiver for design i DOGA
I dette kurset lærer du en metode som vil hjelpe dere til å tenke nytt, og som vil forandre måten dere forstår, skaper og utvikler produkter og tjenester.
Spesielt team eller nøkkelpersoner i offentlig eller privat sektor som jobber med innovasjon, kommunikasjon, endringsledelse, interne prosesser eller kundereiser, og liknende.
Det kan også være fordeler og ulemper med sammensetning og inndeling av menneskene og gruppen, noe vi diskuterer i forkant.
Dybdekurset i designdrevet innovasjon gir deg kjernekompetansen og tankesettet du trenger for å jobbe mer målrettet med innovasjon.
Den store fordelen med kurset er at du vil jobbe med en reell utfordring fra din egen virksomhet som du ønsker å løse.
Når du har gjennomført kurset vil du sitte igjen med
Nysgjerrighet og åpenhet er alltid en fordel.
Dybdekurset går over 6 moduler og 2 feltarbeid, hvor dere jobber med en reell utfordring dere ønsker å løse. Hver modul tar ca 3,5 timer avhengig av hvor mange deltakere dere er
Kurset kan gjennomføres over 3-5 måneder, 6-12 uker, eller intensivt over 1-2 uker.
Organiseringen av kurset vil dermed tilpasses kursdeltakerne og virksomhetens behov og ønsker.
Det er mulig å være flere grupper som jobber med forskjellige utfordringer parallelt i kurset, men det bør være 3-4 personer i hver gruppe.
Det beste er alltid å komme seg ut av kontoret – OG møtes fysisk. Utover dette er det fleksibelt, og vi kan gjennomføre dette i deres lokaler, våre, eller annet egnet sted. Vi kjenner gode steder som er egnet for dette.
Dybdekurset er ment å skape langsiktig effekt, og består av en kombinasjon av forhåndsdefinert materiale, og deltakernes/virksomhetens aktuelle problemstillinger.
Vår prising er derfor avhengig av noe innsikt i deres ønsker, behov og praktiske forhold. Det er ikke veldig komplisert. Ta kontakt i skjema lengre ned på siden for å sette opp et møte for å avklare kostnad og muligheter.
Vi tar kontakt for en samtale om de ulike kursmulighetene og eventuelt andre spørsmål dere måtte ha.
Foto på siden: Doga, BOW, Thomashawk
BRAND- & VISUAL IDENTITY
DIGITAL DESIGN & DEVELOPMENT
CUSTOMER- & USER-EXPERIENCE
DESIGN DRIVEN INNOVATION
DESIGN MANAGEMENT
Thomashawk AS
Wessels gate 4,
0165 Oslo, Norge
Org.nr. 924860715 MVA
Utforsk mer om design og Thomashawk på disse sidene: