Kurs som forandrer.
Kurs som forandrer.

-> Lær metodene som endrer måten å tilnærme seg problemer og brukerne.

De som ønsker være ett steg foran må bygge kultur for brukerfokus og innovasjon.

De som ønsker være ett steg foran må bygge kultur for brukerfokus og innovasjon.

Kurs skal engasjere og bygge kompetanse – og sikre langsiktige virkninger for virksomheten. Designmetodikk-kursene er interaktive og gir deltakerne erfaring og verktøy de kan ta med inn i organisasjonen. 

De som ønsker være ett steg foran må bygge kultur for brukerfokus og innovasjon.

De som ønsker være ett steg foran må bygge kultur for brukerfokus og innovasjon.

Kurs skal engasjere og bygge kompetanse – og sikre langsiktige virkninger for virksomheten. Designmetodikk-kursene er interaktive og gir deltakerne erfaring og verktøy de kan ta med inn i organisasjonen. 

Lær av bransjen
Opplev hvordan byråer og designere arbeider.
Metode + tankesett
Kombinasjonen er kraften i designdrevet innovasjon.
Hodet ut av kontoret
Inspirerende kurs-steder gir ofte nye perspektiver.
Avdekk idé-mangfoldet
Få frem styrken i ulike ideer og perspektiver.
Kursene vi tilbyr er skapt for å lære og ta videre
Kursene vi tilbyr er skapt for å lære og ta videre
Introduksjonskurs i designdrevet innovasjon
Introduksjonskurs i designdrevet innovasjon

Oppnå en overordnet forståelse for hva designmetodikk og designdrevet innovasjon er, og hvilke muligheter det gir for deres virksomhet.

Introkurset gir deg en kort innføring i hvordan du jobber med designmetodikk og innovasjon. 

Kurset er praktisk, og på timer har deltakerne gjort brukerintervjuer, definert en utfordring, skapt et mylder av idéer på mulige løsninger, bygd prototyper, presentert endelig løsningsforslag og fått tilbakemeldinger.

Alle.

Kurset er rettet mot alle som er nysgjerrig på å teste ny måte å jobbe på, og det kreves ingen forkunnskaper for både å holde kurset og å delta.  

Introkurset gir deg en kort innføring i hvordan du jobber med designmetodikk og innovasjon.
I tillegg til at dere har lært av hvem som lykkes med denne måten å jobbe på og diskutert hva som skal til for å komme i gang i deres virksomhet. Du vil:
  • se verdien designdrevet innovasjon kan skape for din virksomhet 
  • bli kjent med grunnleggende fremgangsmåter i designmetodikk

 

Les mer om introkurset på DOGA sine hjemmesider her -> 

Nei. Hele poenget er å lære "alle" å bruke designmetodikk for å skape bedring, endring og løsninger.

Du trenger ingen forkunnskaper for å ha glede av kurset. Nysgjerrighet og åpenhet er alltid en fordel. 

Omtrent 3,5 timer

I tillegg er det lurt å sette av noe tid for pauser, eventuell lunsj, samt refleksjon og oppsummering. 

Hvor som helst, bare vi møtes!

Det beste er alltid å komme seg ut av kontoret – OG møtes fysisk. Utover dette er det fleksibelt, og vi kan gjennomføre dette i deres lokaler, våre, eller annet egnet sted. Vi kjenner gode steder som er egnet for dette.

Introkurset er gratis.

Kurset er utviklet av DOGA og kan lastes ned og kjøres av alle – gratis. 

Vi tilbyr likevel å fasilitere og gjennomføre kurset for dere, og dermed gi det gode rammer, kontekst, struktur og gjerne mer verdi. Vi avslutter deretter med en sesjon for å drøfte verdien og vil etter kurset tilby ulike retninger basert på hva som avdekkes.

Pris per deltaker: 500,-   |   Startpris: 1500,-

I tillegg kommer bevertning (utover kaffe og mineralvann), mva, materialkostnader og eventuell leie av tredjeparts lokaler, samt reisekostnader ved opplegg utenfor Oslo kommune.

For kunder med rammeavtale tilbyr vi opplegget uten kursavgift, kun mot dekning av kostnader.

“Det eneste som kreves er at du er nysgjerrig på å teste ut metoden.”

— Tone Bergan, seniorrådgiver for design i DOGA

Dybdekurs i Designdrevet Innovasjon
Dybdekurs i Designdrevet Innovasjon

I dette kurset lærer du en metode som vil hjelpe dere til å tenke nytt, og som vil forandre måten dere forstår, skaper og utvikler produkter og tjenester.

DOGA har i samarbeid med norsk designbransje utviklet dette praksiskurset i designdrevet innovasjon og Thomashawk er lisensiert tilbyder. Kurset er rettet mot endringsagenter og alle som jobber med innovasjon – og som er nysgjerrig på å teste metodikken sammen med kollegaer i egen virksomhet. Kurset er praktisk, hvor læringen foregår gjennom å løse konkrete og relevante utfordringer. Dere vil jobbe med å løse en reell utfordring fra deres egen virksomhet. Kurset er delt inn i 6 moduler og passer for 3-12 deltagere.
Alle som ønsker å bidra til sin virksomhets positive endring.

Spesielt team eller nøkkelpersoner i offentlig eller privat sektor som jobber med innovasjon, kommunikasjon, endringsledelse, interne prosesser eller kundereiser, og liknende.

Det kan også være fordeler og ulemper med sammensetning og inndeling  av menneskene og gruppen, noe vi diskuterer i forkant.

Kjennskap til design som verktøy for problemløsning

Dybdekurset i designdrevet innovasjon gir deg kjernekompetansen og tankesettet du trenger for å jobbe mer målrettet med innovasjon.

Den store fordelen med kurset er at du vil jobbe med en reell utfordring fra din egen virksomhet som du ønsker å løse. 

Når du har gjennomført kurset vil du sitte igjen med 

  • et forslag til løsning på utfordringen din
  • en plan for hvordan løsningen kan iverksettes  
  • en metode for innovasjon som øker sjansene for å lykkes 
  • praktiske verktøy du kan bruke i arbeidshverdagen din 
  • bedre forståelse for dine brukeres behov  

Nei. Hele poenget er å lære "alle" å bruke designmetodikk for å skape bedring, endring og løsninger.

Nysgjerrighet og åpenhet er alltid en fordel. 

Kurset tilpasset deres tid og tempo.

Dybdekurset går over 6 moduler og 2 feltarbeid, hvor dere jobber med en reell utfordring dere ønsker å løse. Hver modul tar ca 3,5 timer avhengig av hvor mange deltakere dere er

Kurset kan gjennomføres over 3-5 måneder, 6-12 uker, eller intensivt over 1-2 uker.

Organiseringen av kurset vil dermed tilpasses kursdeltakerne og virksomhetens behov og ønsker.

Det er mulig å være flere grupper som jobber med forskjellige utfordringer parallelt i kurset, men det bør være 3-4 personer i hver gruppe.

Hvor som helst, bare vi møtes!

Det beste er alltid å komme seg ut av kontoret – OG møtes fysisk. Utover dette er det fleksibelt, og vi kan gjennomføre dette i deres lokaler, våre, eller annet egnet sted. Vi kjenner gode steder som er egnet for dette.

Mindre enn det er verdt!

Dybdekurset er ment å skape langsiktig effekt, og består av en kombinasjon av forhåndsdefinert materiale, og deltakernes/virksomhetens aktuelle problemstillinger.

Vår prising er derfor avhengig av noe innsikt i deres ønsker, behov og praktiske forhold. Det er ikke veldig komplisert. Ta kontakt i skjema lengre ned på siden for å sette opp et møte for å avklare kostnad og muligheter.

Nok snakk - la oss snakkes!

Nok snakk - la oss snakkes!

Vi tar kontakt for en samtale om de ulike kursmulighetene og eventuelt andre spørsmål dere måtte ha.

Foto på siden: Doga, BOW, Thomashawk

BRAND- & VISUAL IDENTITY

DIGITAL DESIGN & DEVELOPMENT

CUSTOMER- & USER-EXPERIENCE

DESIGN DRIVEN INNOVATION

DESIGN MANAGEMENT

Thomashawk AS
Wessels gate 4,
0165 Oslo, Norge
Org.nr. 924860715 MVA

Takk for din interesse. Du hører snart fra oss.

Utforsk mer om design og Thomashawk på disse sidene: